Sekolah Kebun Baharu

‘Alya ‘Irdina DiNobatkan Sebagai Tokoh Murid SKKB 2022/2023

‘Alya ‘Irdina binti Shahadatuliskandar dari kelas 6 Arif telah dinobatkan sebagai Tokoh Murid SK Kebun Baharu bagi sesi persekolahan 2022/2023. Pengumuman namanya telah dibuat dalam majlis Anugerah Hari Kecemerlangan SK Kebun Baharu yang berlangsung di Dataran Iltizam pada 16 Februari 2023 yang lalu. Kegembiraan ‘Alya ‘Irdina turut dikongsi bersama oleh ibu bapanya yang turut hadir dalam majlis tersebut.

Majlis tersebut telah disempurnakan perasmiannya oleh Encik Hairul Nizam bin Tohar, Penyelaras DUN Sijangkang. Dalam ucapannya, beliau telah mengucapkan tahniah kepada murid-murid yang menerima hadiah atas kecemerlangan mereka dalam pelajaran. Turut hadir pada majlis tersebut ialah para jemputan khas seperti Yang di-Pertua PIBG SK Kebun Baharu, Ketua Kampung Batu 9 dan Ketua Kampung Batu 10 Kebun Baharu.

Pada awal majlis, para jemputan telah diarak masuk ke Dewan Iltizam dengan diiringi oleh Pasukan Silat Harimau Rimba yang terdiri daripada murid-murid SK Kebun Baharu. Pasukan silat tersebut turut membuat persembahan silat di pentas utama sebagai mengalu-alukan kehadiran para jemputan. Selain itu, para jemputan turut dihiburkan dengan persembahan nyanyian oleh Pasukan Koir SK Kebun Baharu.

Tahniah kepada semua murid yang telah menerima penghargaan dalam majlis tersebut. Semoga penghargaan ini akan membangkitkan semangat yang berterusan buat mereka untuk mencapai kejayaan pada masa akan datang.

Admin MHS

BARISAN PENTADBIR


Guru Besar
Encik Noor Faiz bin Dasuki
 

Guru Pen. Kanan PENTADBIRAN
Encik Roslan bin Supar
 

Guru Pen. Kanan HEM
Encik Fakhruddin bin Baharum
 

Guru Pen. Kanan KOKURIKULUM
Puan Masni binti Ibrahim
 

Guru Pen. Kanan PETANG
Puan Saiyah binti Naharani @ Aloi